Alexandru Tomescu

I’ve been recently to a concert performed by Alexandru Tomescu, a Romanian violinist who earned the right to play a Stradivarius violin for several years. Below are 2 photos from the concert in the catholic cathedral of Baia Mare. The music was accompanied by sand painting by Ana Munteanu.

Stradivarius 2

Il stiu pe Alexandru Tomescu de multi ani, cand, fiind in Cluj, am asistat pentru prima data la un concert pe vioara Stradivarius. Diferenta de sunet este imperceptibila pentru urechea obisnuita, dar ideea ca ascultam un Stradivarius, traire intarita si de cei 6 bodyguarzi care pazeau vioara in cele 4 colturi ale salii conservatorului clujean, m-a marcat. Cand vechea mea prietena Anca de la Cluj mi-a dat un sms precum ca Dl. Tomescu ajunge si in acest oras ponosit, nu am putut sa ratez oportunitatea.

Da, ponosit si mai nou falimentar, cu un primar arestat de mai mult timp pentru coruptie, Baia Mare a reusit sa stranga un numar impresionant de oameni in cea mai veche catedrala baroca din Ardeal. Am stat in picioare cam 2 ore. Oameni in varsta, tineri, au lipsit VIP-urile care vin pentru a vedea si a fi vazute. A fost furtuna tot timpul, eu insumi fugind de la clinica pe furtuna, ajungand ud acasa si ulterior fugind prin alta furtuna spre catedrala.

S-a cantat Béla Bartók, Sergei Prokofiev si Vasile Filip. Reprezentativ pentru Maramures: maghiari, rusi, romani – cate un compozitor pentru fiecare. Muzica de secol 20. Imposibil de inteles sau simtit, chiar si pentru mine care ascult zilnic clasica si baroca. Poate ca Bartók a parut mai tolerabil pentru cateva masuri… Catedrala a fost mirific luminata, asa cum se poate vedea din imagini. Am vazut cateva dintre simbolurile mele preferate pe tabla de nisip: Focul si Apa (oximoronul meu personal – vezi mai sus), Timpul (care ma streseaza) si Poarta Sarutului + Masa Tacerii (elemente esentiale ale spatiului romanesc – vezi mai jos).

Turneul International Stradivarius 2016 continua si in alte orase. Detalii pe http://turneulstradivarius.ro/ Mai multe despre Dl. Tomescu puteti gasi pe pagina sa http://www.alexandrutomescu.com .

Stradivarius 3

One thought on “Alexandru Tomescu

Leave a Reply

